Bakan Uraloğlu: "Kalkınma Yolu ve Orta Koridor ile Türkiye’yi lojistik üs yapacağız"

Bakan Uraloğlu:

Ulaştırma Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Kalkınma Yolu ve Orta Koridor projeleriyle Türkiye’nin jeopolitik gücünü ekonomik avantaja dönüştürmeyi hedeflediklerini belirtti. İşte dev yatırımlar ve hedeflenen lojistik vizyon...

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin uluslararası taşımacılıkta stratejik konumunu güçlendirecek Kalkınma Yolu ve Orta Koridor projeleriyle ilgili açıklamalarda bulundu. Türkiye’nin bu koridorlarla birlikte lojistik üs haline geleceğini belirten Uraloğlu, “Tek bir hatta bağlı kalamayız. Alternatif güzergâhları güçlendiriyoruz” dedi.

Orta Koridor ve Kalkınma Yolu’nun önemi artıyor

Orta Doğu’daki gelişmelerin küresel ticaret rotalarına etkisine dikkat çeken Bakan Uraloğlu, Hürmüz Boğazı’nın kapanmasının dahi gündeme geldiği bir dönemde, alternatif ticaret yolları üzerinde yoğunlaştıklarını vurguladı. Orta Koridor ve Kalkınma Yolu projelerinde teknik ve altyapı çalışmalarının sürdüğünü belirten Uraloğlu, “Bu hatlar sadece Türkiye’yi değil, bölgeyi ve küresel taşımacılığı etkileyecek güçte” dedi.

Kalkınma Yolu Projesi:

  • Türkiye'de yaklaşık 2.100 km uzunluğunda olacak
  • 24 milyar dolarlık yatırım hedefleniyor
  • Tamamlandığında Türkiye’nin jeopolitik gücü ekonomik güce dönüşecek

Orta Koridor Projesi:

  • Toplam 2.262 km’lik demir yolu hattı planlanıyor
  • 50 milyar dolar yatırım yapılacak
  • 144 bin kişiye istihdam, 114 milyar dolarlık üretim katkısı öngörülüyor
  • Çin-Avrupa yük taşımalarının en az %30’u bu hatla yapılacak
  • Yük taşıma süresi 13 güne kadar inecek

Demir Yolları ve Ulaşımda Dev Yatırımlar:

Uraloğlu, 2002’den bu yana ulaştırma ve altyapıya yapılan toplam yatırımın 293,5 milyar dolara ulaştığını açıkladı.

Demir yollarında ise:

  • Yüksek hızlı tren ağı 2.251 km’ye ulaştı
  • Sinyalli hat oranı %80’e kadar çıkarıldı
  • 1.014 km kent içi raylı sistem tamamlandı
  • Nusaybin-Cizre-Ovaköy hattı bu yıl ihaleye çıkıyor

Karayolu ve Hava Yolu Gelişmeleri:

  • Bölünmüş yol ağı 6.101 km’den 29.742 km’ye kadar çıkarıldı
  • Otoyol uzunluğu 3.800 km’ye, tünel uzunluğu 790 km’ye kadar ulaştı
  • Aktif havalimanı sayısı 26’dan 58’e kadar yükseldi
  • 2024 yolcu hedefi 240 milyon
  • 175 ülkeyle havacılık anlaşması bulunuyor

Denizcilik ve Tersane Kapasitesi:

  • Liman sayısı 217’ye, yük elleçleme kapasitesi 532 milyon tona ulaştı
  • Tersane sayısı 85’e çıktı, üretim kapasitesi 4,8 milyon DWT’ye yükseldi
  • Avrupa'nın ihtiyaç duyduğu özellikli gemiler Türkiye’de üretiliyor

İletişim Altyapısında Hedef 800 Bin Kilometre:

  • 96,5 milyon geniş bant abonesi
  • Fiber ağ uzunluğu 605 bin km; hedef 800 bin km

Uraloğlu, bu projelerin yalnızca ulaştırma değil, istihdam, üretim, ticaret ve dijitalleşme açısından da ülkeye büyük katkı sağlayacağını vurguladı. 2028 yılına kadar birçok demir yolu projesinin tamamlanmasının planlandığını belirten Bakan, “Türkiye sadece bir transit ülke değil, aynı zamanda üretim ve lojistik merkezi olacak” dedi.

Önceki Haber Akaryakıta Rekor Zam: Motorin 55, Benzin 52 Lirayı Aştı!
Benzer Haberler
Rastgele Oku