İTO Başkanı Avdagiç’ten KOBİ Kredileri İçin Yeni Öneri: “Geçmiş Performansa Göre Artırılmalı”

İTO Başkanı Avdagiç’ten KOBİ Kredileri İçin Yeni Öneri: “Geçmiş Performansa Göre Artırılmalı”

İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç, KOBİ kredilerindeki büyüme sınırının kaldırılması gerektiğini belirterek, “İhracata düzenli katkı sağlayan KOBİ’lere verilecek kredi destekleri, geçmiş dönem performanslarına göre artırılmalı” dedi.

İTO’nun ağustos ayı meclis toplantısında konuşan Avdagiç, sıkı para politikası ve zorlu rekabet koşullarına rağmen firmaların üretim ve ihracatı sürdürdüğünü vurguladı. “Çekilen sıkıntılarda en kötü geride kaldı. Özel kesim üzerine düşeni fazlasıyla yerine getirdi” diyen Avdagiç, dezenflasyonist politikaların ve iç talepteki dengelenmenin enflasyonla mücadeleye katkı sağladığını ifade etti.

“Kredi Büyüme Limiti İhracatçı İçin Kalkmalı”

Avdagiç, Merkez Bankası’nın 27 Temmuz’da politika faizini 300 baz puan indirerek %43’e düşürmesinin kritik bir adım olduğunu belirtti. Son iki ayda ticari kredi faizlerinin 550 baz puan civarında gerilediğine dikkat çeken Avdagiç, “KOBİ kredilerinde büyüme sınırı en azından ihracatçılar için değil, tamamen kaldırılmalı” dedi.

Önerisini “past performans mekanizması” olarak adlandıran Avdagiç, ihracata düzenli katkı sağlayan KOBİ’lerin geçmiş performansına göre daha yüksek kredi desteği alması gerektiğini vurguladı.

“Yeni Dönemde Treni Kaçırmamalıyız”

Küresel gelişmelere de değinen Avdagiç, artan korumacılık eğilimlerinin dünya ekonomisinde sarsıntılar yaratabileceğini söyleyerek Türkiye’nin şimdiden hazırlık yapması gerektiğini dile getirdi.

Bu kapsamda iki konunun öne çıktığını belirten Avdagiç şunları kaydetti:

  • Yatırım ortamının hızla iyileştirilmesi
  • Türkiye’nin lojistik ve tedarik potansiyelini hayata geçirmesi

İstanbul Havalimanı’nın bağlantılı uçuşlarda dünyada rakiplerini geride bıraktığını hatırlatan Avdagiç, aynı başarının deniz ve özellikle demiryolu taşımacılığında da yakalanması gerektiğini belirtti.

Son olarak, “Türkiye, küresel tedarik zincirinde treni kaçırmamak için, demiryolu taşımacılığının payını 5 yıl içinde en az %30’a çıkarmalıdır” dedi.

Önceki Haber Toplu Sözleşme Görüşmeleri Çıkmaza Girdi: Memurlar Pazartesi İş Bırakıyor
Benzer Haberler
Rastgele Oku