Kızıldeniz krizinin ardından, Marmara Bölgesi'ndeki limanlar hızla ciddi bir önem kazandı. Denizcilik şirketleri, saldırıların sürdüğü Kızıldeniz bölgesine alternatif rotalar oluşturdu. Bu durum Türkiye limanlarına tarihi bir rekora yol açtı.
Husilerin ticari gemilere yönelik saldırıları küresel tedarik zincirinde krize sebep oldu. Türkiye limanları özellikle transit taşımacılıkta öne çıktı. Şubat ayında konteyner elleçleme miktarı yüzde 40 artarak 1.2 milyon TEU'ya kadar yaklaştı. Transit konteynerlerdeki artış oranı ise yüzde 100'ü geçti.
Denizcilik Genel Müdürlüğü verilerine göre, Şubat 2024'te Türkiye limanlarında elleçlenen konteyner miktarı bir önceki yıla göre yüzde 38,9 artarak 1 milyon 167 bin 210 TEU oldu. Özellikle ihracat ve ithalat amaçlı konteyner işlemlerinde önemli artışlar yaşandı. Transit konteyner elleçleme miktarı da yüzde 109,3 arttı.
TÜRKLİM Başkanı Hamdi Erçelik'e göre, Türk denizcilik sektörü hızla bu krizi fırsata çevirdi. Türkiye'nin esnek iş insanları kriz sürecini iyi değerlendirdiler ve limanlar rekor kırdı. Asyaport gibi limanlar, Kızıldeniz krizinin ardından önemli bir yükseliş yaşadı.
Ayrıca, Ortadoğu'ya yönelik ihracat hızlandı. MSC ve diğer armatörler, Yemen'i bypass ederek Türk ürünlerini Arap Körfezi ülkelerine ulaştırmak için yeni hizmetler başlattı. Bu durum Türkiye'nin denizcilik sektörüne avantaj sağladı.
Krizin başlangıcında yükselen Drewry Dünya Konteyner Endeksi, son zamanlarda düşüşe geçti. Ancak uzmanlar, Çin'den spot navlun oranlarında önümüzdeki haftalarda daha fazla düşüş bekliyor.