Temmuz 2024'te küresel elektrikli araç satışları, Avrupa'daki talep düşüşüne rağmen yıllık %21 artarak 1,35 milyon adede kadar ulaştı. Çin, bu artışta başı çekti ve satışlar %31 oranında artış gösterdi. Türkiye ise bu dönemde satışlarını %42 artırarak dünya ortalamasını ikiye katladı. ABD ve Kanada'da elektrikli araç satışları %7,1 artarken, Avrupa'da %7,8 oranında bir düşüş kaydedildi.
Pazar araştırma firması Rho Motion'ın verilerine göre, tamamen elektrikli ve plug-in hibrit araçların küresel satışları, Avrupa'da talebin azalmasına rağmen Temmuz ayında yıllık %21 oranında bir artış gösterdi. Dünya genelinde satılan 1,35 milyon elektrikli aracın 0,88 milyonu Çin'de satıldı ve bu da yıllık bazda %31'lik bir artış anlamına geliyor. Çin'in elektrikli araç pazarındaki liderliği, BYD gibi büyük üreticilerin %13 oranında BEV (tamamen elektrikli araç) ve %44 oranında PHEV (plug-in hibrit araç) satış artışlarıyla desteklendi.
Öte yandan, Avrupa'da elektrikli araç satışları Temmuz ayında %7,8 düştü. Almanya'da ise bu düşüş yılın ilk yedi ayında %12 olarak kaydedildi. ABD ve Kanada'da ise satışlar Temmuz ayında %7,1 oranında artış gösterdi.
Türkiye'de ise elektrikli araç satışlarında %42'lik bir artış yaşandı. Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği verilerine göre, Temmuz 2023'te 15.168 olan elektrikli ve hibrit otomobil satışı, Temmuz 2024'te 21.541'e kadar yükseldi. Böylece Türkiye, dünya genelindeki artış oranını ikiye katlayarak dikkat çekici bir başarı elde etti.