Mobilya İhracatçıları Rekabetçi Kur Desteği Talep Ediyor

Mobilya İhracatçıları Rekabetçi Kur Desteği Talep Ediyor

Türkiye mobilya sektörü, kâğıt ve orman ürünleri ihracatında yılın ilk yarısında yüzde 4,5'lik bir düşüşle 3 milyar 797 milyon 793 bin dolar seviyesinde sabit kaldı. Akdeniz Mobilya, Kâğıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği (AKAMİB) Başkanı R. Onur Kılıçer, bu dönemde yüzde 0,6'lık bir azalışla 421 milyon 582 bin dolarlık ihracat gerçekleştirdiklerini ve miktar artışına rağmen değer olarak hedeflere ulaşamadıklarını belirterek, ihracatçılara destek verilmesi gerektiğine dikkat çekti.

Haziran Ayında İhracatta Düşüş

Haziran ayında Kurban Bayramı tatilinin de etkisiyle Türkiye'nin toplam ihracatı yüzde 10,6 azalarak 18,6 milyar dolar oldu. Bu dönemde çalışma günü sayısının azalması, mobilya, kâğıt ve orman ürünleri ihracatını yüzde 17,7'lik bir düşüşle 546 milyon 297 bin dolara geriletti. AKAMİB, haziran ayında yüzde 25’lik bir azalışla 54 milyon 618 bin dolarlık ihracat gerçekleştirdi.

İlk Yarının Genel Görünümü

Yılın ilk yarısında Türkiye genelinde mobilya, kâğıt ve orman ürünleri ihracatı yüzde 4,5 azalarak 3 milyar 797 milyon 793 bin dolar olarak gerçekleşti. AKAMİB ise bu dönemde yüzde 0,6 azalışla 421 milyon 582 bin dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Haziran ayında Türkiye genelinde en başarılı ihracat pazarları Irak, Birleşik Krallık, ABD, İran ve Almanya oldu. İlk 6 ayda ise sıralama Irak, Birleşik Krallık, Almanya, ABD ve İran şeklinde gerçekleşti. AKAMİB’in haziran ihracatında ilk sırada Irak yer alırken, onu Romanya, Almanya, Fransa ve ABD izledi. Ocak-Haziran döneminde ise Irak’ı Almanya, Fransa, Romanya ve Libya takip etti.

Rekabetçi Fiyatlar İçin Kur Desteği Şart

Artan maliyetler ve enflasyon karşısında kurun sabit kalmasının fiyat rekabetçiliğini zorlaştırdığını belirten AKAMİB Başkanı R. Onur Kılıçer, siparişlerin miktar olarak arttığını ancak değer olarak istenen seviyeye ulaşamadıklarını ifade etti. Kılıçer, “Siparişlerdeki artış memnuniyet verici fakat bunları değere dönüştürebilmek için rekabetçi fiyatlar sunacak pozisyon avantajına sahip olmamız gerekiyor. İhracatçı firmalarımız uzun süredir rakip ülkelerle rekabet edebilmek için büyük fedakârlıklar yapıyor. Yılın ikinci yarısına dair daha umutluyuz ve ekonomi yönetimimizin ihracatçılar için gerekli destek mekanizmalarını devreye almasını umuyoruz. İhracatçıların desteklenmesi durumunda daha fazla döviz geliri elde ederek yatırıma, istihdama ve enflasyonla mücadeleye ciddi katkılar sağlayabiliriz” dedi.

Önceki Haber Milli Takım'da 5 Futbolcunun Değeri Yükseldi: 155 Milyon Euro
Sonraki Haber Türksat 6A Uzaya Gönderildi! İlk Sinyal Başarıyla Alındı
Benzer Haberler