Mücevher sektörü, temmuz ayında ihracatını geçen yılın aynı dönemine göre iki katına çıkararak 948,4 milyon dolara kadar ulaştığı kaydedildi. En büyük ihracat pazarı ise 508,7 milyon dolarla Birleşik Arap Emirlikleri oldu.
Mücevher sektörü, yurt dışındaki fuarlara katılarak ve pazar çeşitliliğini artırarak ihracatını sürekli artırıyor. Aynı zamanda, yurt içinde düzenlenen mücevher fuarları da bu ürünlere olan yurt dışı talebini yükseltiyor ve sektörün ticari ilişkilerini güçlendiriyor.
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, temmuz ayında Türkiye'nin genel ihracatı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 13,8 artarak 22,5 milyar dolara kadar yükseldi. Mücevher sektörünün ihracatı ise yüzde 90,9 artışla 496,8 milyon dolardan 948,4 milyon dolara kadar çıktı. Bu artışla mücevher sektörü, temmuz ayında Türkiye'nin toplam ihracatının yüzde 4,2'sini oluşturdu.
Sektörün alt gruplarına bakıldığında, en fazla ihracat altından mamul mücevherci ve kuyumcu eşyasında gerçekleşti. En fazla ihracat yapılan ülke Birleşik Arap Emirlikleri olurken, onu ABD, Irak, Libya ve Hong Kong takip etti. İl bazında ise en fazla ihracat 573,3 milyon dolarla İstanbul'dan gerçekleştirildi. Çorum, Kastamonu, Ankara ve Antalya da önemli ihracat yapan iller arasında bulunuyor.