Yaz aylarının başlamasıyla birlikte Netflix ve Disney+ gibi platformlar zorlu bir sezon geçiriyor. İnsanların seyahat etmesi ve Euro 2024 gibi spor etkinliklerine yönelmesi, Netflix'in abone artışında yavaşlamaya neden oldu. Bu durumu telafi etmek isteyen Netflix, reklamlara daha fazla ağırlık verdi.
Abone Artışında Düşüş
Netflix, şifre paylaşımını engelleyerek elde ettiği kazançların azalması ve yaz aylarında gerçekleşen spor etkinliklerinin izleyici ilgisini çekmesi nedeniyle Nisan-Haziran döneminde abone artışında zorluk meydana geliyor. Şirket, LSEG verilerine göre bu dönemde yaklaşık 4,82 milyon yeni abone kazandı. Bu sayı, 2023'ün ilk çeyreğine göre oldukça düşük ve önceki çeyrekte eklenen 9,3 milyon abonenin yaklaşık yarısı.
Reklam Gelirlerinde Artış
Netflix, daha düşük fiyatlı reklam destekli abonelik satma stratejisi sayesinde reklam gelirlerinde büyük bir artış meydana geldi. Şirketin reklam gelirlerinin Haziran çeyreğinde iki kattan fazla artması bekleniyor. Bu çeyrekte toplam gelirin yüzde 16,4 artarak 9,53 milyar dolara ulaşması ve 2021'in ikinci çeyreğinden bu yana en hızlı büyümeyi kaydetmesi tahmin ediliyor.
Popüler Yapımlar
Nielsen verilerine göre, Netflix'in orijinal yapımları olan "Bridgerton" ve "Baby Reindeer" ikinci çeyrekte en çok izlenen diziler arasında yer aldı.
İkinci Çeyrek Sonuçları ve Gelecek Planları
Netflix, perşembe günü ikinci çeyrek sonuçlarını duyurdu. Yatırımcılar, şirketin reklamlarla desteklenen düşük fiyatlı planlarını genişletme çabalarını ve yeni büyüme stratejilerini merakla bekliyor. Mayıs ayında şirket, reklam destekli abonelik katmanının dünya çapında 40 milyon aylık aktif kullanıcıya ulaştığını belirtti.
Olimpiyatlar ve Yaz Aylarının Etkisi
Yaz aylarında izleyici sayılarının düşmesi, Netflix ve Disney+ gibi platformlar için her zaman bir sorun olmuştur. Bu yıl 26 Temmuz'da başlayacak olan Olimpiyat Oyunları'nın da izleyicileri Netflix'ten uzaklaştırması bekleniyor.
Reklam ve Canlı İçerik Stratejileri
Netflix, paket ortaklıkları ve daha fazla canlı etkinlik ile izleyici çekmeye çalışıyor. Şirket, Noel Günü'nde iki Ulusal Futbol Ligi maçını yayınlamak gibi reklam veren dostu etkinlikler düzenliyor. Emarketer kıdemli analisti Ross Benes, senaryolu içerik üretiminin azaldığı bir dönemde Netflix'in reklam destekli harcanan süreyi artırmak için daha fazla canlı etkinlik duyuracağını ifade etti.
Uzun Vadeli Reklam Gelirleri
Netflix, pazarlamacılara daha fazla reklam satın alma ve performans ölçme yolları sunacak bir iç reklam teknolojisi platformu oluşturmayı planladığını duyurdu. BofA Global Research analisti Jessica Reif Ehrlich, Netflix'in reklamcılığının uzun vadeli bir strateji olduğunu ve 2025 yılına kadar önemli bir gelir katkısı beklemediklerini ifade etti.