Pegasus'un 2023 net kârı 20,9 milyar TL'ye ulaştı, bu da geçen yıla göre hızlı bir yükseliş olduğu anlamına geliyor. Şirketin 2022'deki net kârı 7,10 milyar TL seviyesinde görülmüştü. Son çeyrekte ise beklenenin üzerinde 11,86 milyar TL net kâr açıklandı.
FAVÖK beklentisinin hafif altında 3,62 milyar TL gerçekleşti. Ancak, yasal hesaplardaki enflasyon muhasebesi uygulanmasıyla birlikte gelen 11,09 milyar TL tutarındaki ertelenmiş vergi geliri, net kar tahminlerinde bazı sapmalara yol açtı.
Döviz bazında, şirketin yıllık net kârı 609 milyon euro olarak gerçekleşti. Satış gelirleri 2023'te önceki yıla göre yüzde 10 artarak 609 milyon euro oldu. Yolcu gelirleri yüzde 3, yan gelirler ise yüzde 29 arttı.
Toplam maliyetlerin yıllık bazda yüzde 15 oranında yükseldiği görüldü. Yakıt giderleri 2022'ye paralel seyretti, ancak personel maliyetlerinde yüzde 20'lik bir artış yaşandı.
Dış hat misafir sayısında yüzde 24'lük bir artış kaydedilirken, toplam AKK yüzde 22 artış gösterdi. Şirketin 2023 yılı ileriye dönük beklentileri, toplam AKK'da yüzde 20 artış ve 2024 sonuna doğru yüzde 10-12 aralığında bir artış öngörüyor.
FAVÖK marjı sektör ortalamasının üzerinde gerçekleşti ve dış hat tarifeli gelirlerde yüzde 70'lik bir artış yaşandı.
Misafir başına yan gelirler bütçe hedefine paralel olarak 25,4 euro olarak gerçekleştiği görüldü. Filo büyüklüğü 2023 sonunda 110 uçakla sınırlıydı ve 2024 için 118 uçaklık bir büyüme planlanıyor.
Nakit pozisyonu 512 milyon euroya yükseldi ve AKK başına birim gider (CASK) yüzde 5 düşüşle 3,86 euro sent seviyelerine indi. RASK-CASK 2023 dördüncü çeyrekte 0,89 euro sent olarak gerçekleşti.
2023 sonunda net borç 2.418 milyon euroya çıktı, ancak şirket net karının artışını sürdürdü ve 2023 yılı sonunda 790 milyon euro seviyesine ulaştı.
Şirketin 2024 beklentilerine göre, toplam AKK'de yüzde 10-12 artış öngörülüyor ve gider kalemlerinde özellikle personel giderlerinde artış bekleniyor. Yıl boyunca 'yakıt-hariç CASK' parametresinde orta-yüksek tek haneli artış bekleniyor ve FAVÖK marjı sektörde liderliğini sürdürecek.