SEDDK’ten Hasarsızlık İndirimi İddialarına Açıklama

SEDDK’ten Hasarsızlık İndirimi İddialarına Açıklama

Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK), zorunlu trafik sigortasında hasarsızlık indiriminin araçtan bağımsız hale getirilerek tamamen sürücüye bağlandığı yönündeki haberlerle ilgili kamuoyunu bilgilendiren bir açıklama yaptı.

SEDDK tarafından yapılan duyuruda, bazı basın yayın organlarında yer alan haberlerde, hasarsızlık indiriminin sürücüye taşındığı ve ikinci araç alımında sigortalının bulunduğu avantajlı basamağın otomatik olarak uygulanacağı yönünde ifadeler kullanıldığının görüldüğü belirtildi. Ancak bu bilgilerin mevcut mevzuatı tam olarak yansıtmadığı vurgulandı.

Mevcut Sistem Araç ve İşleten Esasına Dayalı

Açıklamada, Karayolları Trafik Kanunu ve ilgili mevzuat uyarınca motorlu araçlardan doğan hukuki sorumluluğun araç işletenine ait olduğu, zorunlu trafik sigortası poliçelerinin de işleten adına düzenlendiği belirtildi. Bu nedenle trafik sigortalarının sürücüye özel olarak düzenlenmesinin mevcut sistemde mümkün olmadığı ifade edildi.

Bir kişinin birden fazla araca sahip olması halinde, poliçe düzenlenirken araçları kullanacak sürücülerin dikkate alınmadığına dikkat çekilen açıklamada, bu durumun ikinci ve sonraki araçlar için sigorta poliçelerinin 4. basamaktan başlatılmasına yol açtığı kaydedildi.

1 Ocak 2026’da Yeni Uygulama Başlıyor

SEDDK, halihazırda araç değişikliği durumunda hasarsızlık indirimi hakkının yeni araca aktarılabildiğini hatırlattı. 1 Ocak 2026 tarihinde yürürlüğe girecek yeni düzenlemenin ise farklı bir durumu kapsadığı belirtildi.

Yeni uygulamaya göre, avantajlı basamakta bulunan aracın satılmasından önce yeni bir araç satın alınması halinde, hasarsızlık basamağı yeni araca aktarılabilecek. Bu kapsamda, aracını satan sigortalılar, acente ya da sigorta şirketine başvurarak basamak düzeltmesi talep edebilecek. Başvuru yapılmaması halinde ise söz konusu düzeltme, poliçe yenileme döneminde sistem tarafından otomatik olarak gerçekleştirilecek. Aynı uygulamanın dezavantajlı basamakta bulunan sigortalılar için de geçerli olacağı bildirildi.

Sürücü Temelli Sistem İçin Çalışmalar Sürüyor

Açıklamada ayrıca, trafik sigortasında iyi sürücü ile riskli sürücü ayrımını daha adil ve net biçimde ortaya koymak amacıyla, poliçelerin işleten bazlı yapıdan bağımsız olarak sürücü temelli düzenlenebilmesine yönelik alternatif modeller üzerinde çalışıldığı belirtildi.

SEDDK, ilgili paydaşlarla birlikte yürütülen bu çalışmalar tamamlandığında, elde edilen sonuçlar ve düzenleme önerilerinin kamuoyuyla paylaşılacağını duyurdu.

Önceki Haber Perakende Ticarette 2026 Yılı İdari Para Cezaları Açıklandı
Benzer Haberler
Rastgele Oku