Şehirlerarası Otobüsler Artık Bazı Kentlerde Durmayacak: Ekspres Sefer Dönemi Başlıyor

Şehirlerarası Otobüsler Artık Bazı Kentlerde Durmayacak: Ekspres Sefer Dönemi Başlıyor

Yüksek Hızlı Tren (YHT) seferlerinin artmasıyla şehirlerarası otobüs firmaları, özellikle İstanbul–Ankara hattında yaşadıkları yolcu kaybını azaltmak için yeni bir adım atıyor. Kasım ayı itibarıyla bu hatta ekspres otobüs seferleri başlatılacak. Yeni sistemde Kocaeli, Sakarya, Düzce, Bolu ve Beypazarı gibi ara duraklar kaldırılacak.

YHT’nin Gölgesinde Kalan Otobüsler Yeni Model Arayışında

2014 yılında hizmete giren İstanbul–Ankara Yüksek Hızlı Tren hattı, iki şehir arasındaki ulaşımı hız ve konfor açısından dönüştürdü. Bu durum, otobüs firmalarının yolcu sayısında önemli bir düşüşe sebep oldu. Tren seferleri karşısında rekabet avantajını kaybeden firmalar, karayolu ulaşımını yeniden cazip hale getirmek için farklı modeller geliştirmeye başladı.

İstanbul–İzmir Ekspres Hatları İlham Kaynağı Oldu

Geçtiğimiz yıl bazı otobüs şirketleri, İstanbul–İzmir hattında ara durakları kaldırarak ekspres sefer uygulamasına geçmişti. Bu sistem, yolculuk süresini önemli ölçüde kısaltırken, yolculardan da büyük ilgi gördü. Uygulamanın başarılı sonuç vermesi üzerine, benzer bir modelin İstanbul–Ankara hattında da devreye alınmasına karar verildi.

Kasımda Başlıyor: Beş Durak Rotadan Çıkarılıyor

Yeni dönemde bazı otobüs firmaları, İstanbul–Ankara hattını ikiye ayıracak: Normal” seferler ara duraklarda durmaya devam ederken, “ekspres seferler” yalnızca başlangıç ve varış noktalarında duracak. Bu kapsamda Kocaeli, Sakarya, Düzce, Bolu ve Beypazarı durakları ekspres rotadan çıkarılıyor.

Seferlerin Yarısı Ekspres Olacak

Planlamaya göre, toplam koltuk kapasitesinin yaklaşık yüzde 50’si ekspres seferlere ayrılacak. Böylece zamandan tasarruf etmek isteyen yolcular daha hızlı ulaşım seçeneğini tercih edebilecek.

İlk Aşamada Sınırlı, Sonrasında Yaygınlaşacak

Ekspres hat uygulaması başlangıçta yalnızca birkaç büyük otobüs firması tarafından hayata geçirilecek. Yolcu talebine göre sistemin kapsamı genişletilerek daha fazla hatta uygulanması da planlanıyor. Otobüs şirketleri, bu sayede Yüksek Hızlı Tren ile rekabet gücünü artırmayı ve karayolu taşımacılığını yeniden canlandırmayı amaçlıyor.

Önceki Haber Hız Sınırında Tolerans Dönemi Bitiyor: En Küçük İhlale 30 Bin TL Ceza
Sonraki Haber Küresel Elektrikli Araç Satışlarında Rekor: 2 Milyon Eşiği Aşıldı
Benzer Haberler
Rastgele Oku