Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research iş birliğiyle oluşturulan AVM Endeksi'nin sonuçları duyuruldu: Şubat 2024'te AVM Metrekare Verimlilik Endeksi, geçen yılın aynı dönemine göre %114,6 oranında bir artış kaydedildiği görüldü. Bu artış, aynı dönem için açıklanan yıllık enflasyon oranını (%67,07) geride bırakarak dikkatleri çekti.
Endekse göre, Şubat 2024 döneminde ciro endeksi geçen yılın aynı ayına göre %114,6 oranında artarak 2.553 puana kadar yükseldi. Özellikle teknoloji kategorisi önemli bir ivme kazanarak kendini öne çıkarttı. Diğer kategorilerde ise ayakkabı %2,9, diğer %2,1, hipermarket %0,7 artış kaydederken, giyim %3,4 ve yiyecek içecek %3,9 oranında azalışın yaşandığı gözlendi. Bu sonuçlar, AVM sektöründe teknolojiye olan talebin ve değişen tüketici tercihlerinin yansımalarının bir göstergesi.