Şubat ayında Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarı büyük bir ivme kazanarak yüzde 30.6 büyüyerek 105,990 adetle rekor bir seviyeye ulaştığı gözlendi. Bu olumlu gelişme, Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) tarafından yayımlanan verilerden yola çıkarak elde ediliyor. Aynı dönemde, ocak-şubat toplam pazarı bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 40.6 artışla 185,691 adet olarak gerçekleşti.
Şubat ayı, otomotiv satışlarında tarihi bir rekora işaret ederek 106 bin adetle tamamlandı. Bu başarı, otomobil satışlarının bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 39.67 artarak 82,277 adet, hafif ticari araç pazarının ise yüzde 6.6 artarak 23,713 adet olmasıyla birlikte sağlandı. Ocak-Şubat döneminde otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı yüzde 40.6 artışla 185,691 âdete ulaştığı görüldü.
Bu dönemde otomobil ve hafif ticari araç pazarı, 10 yıllık şubat ayı ortalama satışlara göre yüzde 112.6 artış kaydedildiği görülüyor. Satılan otomobillerin yüzde 66,9'u benzinli, yüzde 14,8'i hibrit, yüzde 10,9'u dizel, yüzde 6,7'si elektrikli, yüzde 0,8'i ise otogazlı otomobillerden oluşuyor. Otomobil satışlarının yüzde 77,8'i 1600cc altındaki araçlardan meydana geldi. Otomatik şanzımanlı otomobillerin satışlardaki payı yüzde 89.1, manuel şanzımanlı otomobiller ise yüzde 10.9 oldu.
Fiat, en çok otomobil ve hafif ticari araç satan marka olarak öne çıktı, 13.560 adetle zirveyi elde etti. Renault, 12.903 adetle ikinci sırada yer alırken, Citroen 7.730 adetle üçüncü sıraya yerleşti. Sıralamada dördüncü sırayı Ford, beşinci sırayı ise 6.730 adetle Volkswagen aldı. İşte en çok satan otomobil markalarında ilk 10 sıralaması:
1. FIAT - 13.560 adet
2. RENAULT - 12.903 adet
3. CITROEN - 7.730 adet
4. FORD - 7.145 adet
5. VOLKSWAGEN - 6.730 adet
6. TOYOTA - 6.487 adet
7. OPEL - 6.326 adet
8. PEUGEOT - 6.142 adet
9. CHERY - 5.006 adet
10. HYUNDAI - 4.753 adet