Taşınmaz satışlarında güvenli ödeme sistemi 1 Ekim’e ertelendi

Taşınmaz satışlarında güvenli ödeme sistemi 1 Ekim’e ertelendi

Ticaret Bakanlığı, taşınmaz satış işlemlerinde dolandırıcılık, sahtecilik ve kayıt dışı ekonomiyle mücadele amacıyla geliştirilen güvenli ödeme sisteminin uygulamaya giriş tarihinin ertelendiğini duyurdu.

Amaç: Daha güvenli ve şeffaf gayrimenkul işlemleri

Bakanlıktan yapılan açıklamada, sistemin alıcı ve satıcıyı koruyarak para transferlerinin güvenli bir ortamda gerçekleştirilmesini hedeflediği hatırlatıldı. Düzenleme ile taşınmaz satışlarında ödeme işlemlerinin mülkiyet devriyle eş zamanlı ve güvenli şekilde yapılması amaçlanıyor.

Zorunluluk 1 Temmuz’da başlamıştı

Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik kapsamında yapılan değişiklikle, 1 Temmuz itibarıyla satış bedelinin nakit, havale veya EFT yoluyla yapılması durumunda güvenli ödeme sisteminin kullanılması zorunlu hale getirilmişti. Sistem, mülkiyet devri ile ödeme işlemini aynı anda gerçekleştirerek riskleri azaltmayı amaçlıyor.

Teknik çalışmalar devam ediyor

Bakanlık, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü ve ilgili paydaşlarla birlikte sistemin altyapısına yönelik teknik çalışmaların sürdüğünü bildirdi. Entegrasyon ve teknik süreçlerin eksiksiz tamamlanabilmesi için ek süreye ihtiyaç duyulduğu ifade edildi.

Yeni tarih: 1 Ekim

Yapılan değerlendirmeler sonucunda, Ticaret Bakanlığı’na verilen yetki kapsamında sistemin devreye alınma tarihi 3 ay ertelenerek 1 Ekim olarak belirlendi. Böylece güvenli ödeme sisteminin tam kapasiteyle ve sorunsuz şekilde uygulanması amaçlanıyor.

Önceki Haber Erdoğan'dan ihracatçılara yeni destek: Reeskont kredilerinin günlük limiti 5 milyar TL'ye yükseltildi
Sonraki Haber 2025 ihracat şampiyonları açıklandı: Hedef 400 milyar dolar ve ilk 10 ekonomi arasına girmek
Benzer Haberler