Türkiye’nin kozmetik sektörü, 2024 yılının ilk dört ayında el ve ayak bakım ürünleri ihracatında dikkat çekici bir ivme yakaladı. Bu dönemde 7,5 milyon doları aşan dış satım gerçekleşirken, ürünler 3 kıtada geniş bir müşteri kitlesiyle buluştu. En fazla talep ise ABD, Suudi Arabistan, Irak, Rusya ve Danimarka'dan geldi.
Küresel Pazarda Türk Bakım Ürünlerine Yoğun İlgi
Manikür ve pedikür ürünleri arasında yer alan tırnak yağları, tırnak eti yumuşatıcıları, topuk çatlak kremleri, el-ayak maskeleri ve oje çıkarıcılar gibi özel ürünler, Türkiye’nin ihracat listesinde ön plana çıktı. ABD'den Rusya’ya, Danimarka’dan Irak’a kadar geniş bir coğrafyada Türk kozmetiği rağbet görüyor.
2024’te 18,7 Milyon Dolarlık Dış Ticaret Fazlası
Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) Özel Ticaret Sistemi verilerine göre, 2023 yılında manikür ve pedikür ürünleri ihracatı 24,2 milyon dolar seviyesindeyken, ithalat 5,5 milyon dolar olarak gerçekleşti. Böylece sektör, yıl genelinde 18,7 milyon dolarlık dış ticaret fazlası elde etti.
2023'te en fazla ihracat yapılan ülke 4,8 milyon dolarla ABD olurken, onu Hollanda, Rusya, Danimarka ve Suudi Arabistan takip etti.
İlk 4 Ayda ABD Lider, Suudi Arabistan ve Irak Takipte
2024 yılının ocak-nisan döneminde Türkiye, el ve ayak bakım ürünlerinde 7 milyon 594 bin dolarlık ihracat yaptı. Aynı dönemde ithalat ise yaklaşık 1,67 milyon dolarda kaldı. Bu da ilk 4 ayda 5,9 milyon dolarlık dış ticaret fazlası anlamına geliyor.
En çok ihracat yapılan ülke yine ABD oldu. Türkiye, bu ülkeye 2 milyon 51 bin dolarlık ürün gönderdi. ABD’yi, 796 bin dolarla Suudi Arabistan, 465 bin dolarla Irak, 434 bin dolarla Rusya ve 382 bin dolarla Danimarka izledi.