Türkiye’de Güzellik Pazarı 200 Milyar TL’yi Aştı: Rossmann’dan Yeni Yatırımlar ve Büyüme Hedefi

Türkiye’de Güzellik Pazarı 200 Milyar TL’yi Aştı: Rossmann’dan Yeni Yatırımlar ve Büyüme Hedefi

Türkiye’de kişisel bakım ve kozmetik sektöründe büyüme ivmesi devam ediyor. Geçtiğimiz yılı 152 milyar TL ciroyla tamamlayan güzellik pazarının, bu yılı 200 milyar TL’nin üzerinde kapatması bekleniyor. Rossmann Türkiye Genel Müdürü Hakan Ejder, Türkiye’nin yüzde 32’lik yıllık büyüme oranıyla dünyada ilk sırada yer aldığını belirterek, Rossmann’ın da Türkiye’deki yatırımlarını hızlandırdığını dile getirdi.

Rossmann 208 Mağazaya Ulaştı, Yeni Depo ile Kapasitesini Artırdı

Rossmann, 2010 yılında girdiği Türkiye pazarında 2018’de 100 mağazaya ulaşırken bugün 208 mağaza sayısına kadar ulaştı. Markanın 15. yılı dolayısıyla düzenlenen toplantıda konuşan Ejder, 2024’ün yatırımlar açısından önemli bir yıl olduğunu belirtti:

“Ankara’da 17 bin 500 metrekarelik ikinci depo yatırımını tamamladık ve toplam depo alanımız 30 bin metrekareye çıktı. Bu yatırım, önümüzdeki yıllardaki büyümeye hazırlık niteliğinde.”

Ejder, yılda 25 yeni mağaza açmayı hedeflediklerine vurgu yaptı. Rossmann’da çalışanların %72’sinin kadınlardan oluştuğunu belirten Ejder, çalışanlara yılda 7 bin saat yüz yüze, 8 bin saat online eğitim verdiklerini söyledi. Ayrıca, mağaza müdürü yetiştirme programı olan Rossmann Perakende Akademisi ile iç yönetici ihtiyacını şirket içinden karşıladıklarını vurguladı.

Türkiye, Güzellikte Dünyanın En Hızlı Büyüyen Pazarı

Ejder, Nielsen araştırma sonuçlarına göre parfümeri kanalının yüzde 32, online satışların ise yüzde 54 büyüdüğünü aktardı. “Biz Rossmann olarak üç kanalda da sektör ortalamasının üzerinde büyüyoruz” diyen Ejder, Türkiye’nin genç nüfusu, dijitalleşme oranı ve kişisel bakıma artan ilgisiyle global markalar için cazip bir pazar olduğunu söyledi.

Nielsen Global verilerine göre güzellik ve bakım pazarı dünya genelinde yıllık %10 büyürken, Batı Avrupa’da %5,5, Doğu Avrupa’da %9 seviyesinde. Türkiye ise %32 büyüme oranıyla açık ara ilk sırada yer alıyor. Ejder, “Pandemi sonrası kişisel bakım bilincinin artması, iyi olma haline verilen önem ve dijitalleşme bu büyümenin ana nedenleri. Türkiye güzellik pazarı geçen yılı 152 milyar TL ile kapatmıştı, bu yıl 200 milyarı aşması bekleniyor” dedi.

Rossmann’dan Yerli Üretim ve Kore Beauty Açılımı

Rossmann, öz markalı ürünleriyle de sektörde önemli bir yere sahip. Şirketin 31 farklı markası ve 3.500 ürün çeşidi bulunuyor. Bunlardan yaklaşık 300 ürün Türkiye’de üretiliyor. Ejder, “Private Label ürünlerin toplam satıştaki payı Türkiye’de ortalama %23 iken, bizde bu oran %50’ye yakın” dedi. Rossmann’ın popüler markalarından Isana ile Kore Beauty içeriklerine de yer vereceklerini belirten Ejder, “Yakında mağazalarımızda Kore güzellik ürünlerini de müşterilerimizle buluşturacağız” ifadelerini kullandı.

Yıl Sonuna Kadar 8 Yeni Mağaza Açılacak

Rossmann, 2024 sonuna kadar 8 yeni mağaza daha açmayı planlıyor. Şirket, büyüme stratejisini sürdürülebilirlik, yerli üretim ve dijital dönüşüm ekseninde şekillendiriyor.

Önceki Haber Konut Kredilerinde Dipten Dönüş: Faiz İndirimiyle Piyasada Yeniden Canlanma Başladı
Sonraki Haber Vatandaşın Enflasyon Beklentisi Yeniden Yükseldi: Hanehalkı Yüzde 54’ün Üzerini Öngörüyor
Benzer Haberler
Rastgele Oku