Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, vatandaşların daha kolay ve hızlı vergi ihbarında bulunabilmeleri için Gelir İdaresi Başkanlığı'nın (GİB) yeni kanallarını devreye aldığını duyurdu. Şimşek, sosyal medya hesabı X üzerinden yaptığı paylaşımda, vergi kayıp ve kaçağıyla etkin mücadelelerinin devam ettiğini belirtti ve yeni kanallar hakkında bilgilendirmelerde bulundu.
Yeni İhbar Kanalları
Vatandaşlar artık vergi ihbarlarını daha hızlı ve kolay bir şekilde yapabilecekler. Gelir İdaresi Başkanlığı, vatandaşların ihbar ve şikâyetlerini 7/24 yapabilmeleri için internet sitesi, Dijital Vergi Dairesi, GİB Mobil ve Vergi İletişim Merkezi (VİMER) (189) hizmetlerine güncelleme getirdi.
İhbar Yöntemleri
Vatandaşlar, WhatsApp, BİP, X ve Instagram gibi platformlar üzerinden de ihbarda bulunabilecekler. WhatsApp ihbar hattı (05521890189), BİP Vergi İhbarı Servisi ve Instagram ihbar hesapları ('gibihbar' üzerinden DM yoluyla) devreye alındı.
İhbar Konuları
Bu kanalları kullanarak vatandaşlar, düşük KDV oranı uygulaması, IBAN/PTT çeki ile ödeme talebi, fiş/fatura verilmemesi, başka işletmenin POS cihazının kullanılması, mükellefiyet kaydının olmaması, sahte/yanıltıcı belge düzenlenmesi veya kullanılması, personel ücretinin elden ödenmesi, kira gelirinin beyan edilmemesi, tapu harcının eksik ödenmesi ve kaçak ürün satışı gibi konularda ihbarlarda bulunabilirler.
İkramiye ve Bilgi Talepleri
İhbar sonucu yapılan vergi incelemesinde tespit edilen vergi ve vergi kaybı cezasının yüzde 10'u tutarında ihbar ikramiyesi ödemesi gerçekleşebilecek. Denetim işlemleri hakkında bilgi talep eden vatandaşlar, VİMER ihbar hattını (189) arayarak veya GİB'in internet sitesinde yer alan Vergi İhbarı bölümünden kayıt numarası alarak ihbar ve şikâyetlerini iletebilirler.