Doğal Taş Sektöründe Sürdürülebilirlik Odaklı Yurtdışı Pazarlama URGE Projesi
Ege Maden İhracatçıları Birliği, "Doğal Taş Sektöründe Sürdürülebilirlik Odaklı Yurtdışı Pazarlama" adlı 4. URGE Projesini hayata geçiriyor. Proje kapsamında firmaların yetkinliklerinin artırılacağı ve yeşil dönüşüm odaklı bir yol haritası oluşturulacağı belirtiliyor. Ağustos ayında başlayacak eğitim faaliyetleri ve danışmanlık hizmetleriyle firmalar desteklenecek. Proje, Suudi Arabistan, ABD, Meksika, Avustralya, Güney Afrika, Birleşik Arap Emirlikleri, Singapur, Brezilya, Nijerya, Çin ve Rusya gibi hedef ülkelerde Türk doğal taşlarının tanıtımını yapmayı hedefliyor. Proje sonunda 1 milyar dolarlık bir ihracat hedefleniyor.
Türkiye Doğal Taş İhracatında Artış
2025 yılının ocak - haziran döneminde Türkiye'nin doğal taş ihracatı yüzde 4 artarak 895 milyon dolardan 931 milyon dolara yükseldi. Ege Maden İhracatçıları Birliği ise aynı dönemde yüzde 11'lik bir artışla doğal taş ihracatını 329 milyon dolardan 364 milyon dolara çıkardı.
Ege Maden İhracatçıları Birliği'nin Hedefleri
Ege Maden İhracatçıları Birliği, orta vadede doğal taş ihracatını 1 milyar doların üzerine çıkarmayı hedefliyor. Bu doğrultuda URGE Projeleri yanı sıra Xiamen Doğal Taş ve Teknolojileri Fuarı'na Türkiye Milli Katılım Organizasyonu düzenlerken, sektörel ticaret heyetleri ve alım heyetleri gerçekleştiriyor. Ayrıca AMORF Doğal Taş Tasarım ve Üretim Yarışması ile sektörün tasarım alanında gelişmesine destek oluyor.