Netflix, reklam destekli abonelik modeliyle dünya çapında aylık 40 milyon kullanıcıya kadar ulaştı. Reklamcılıktan Sorumlu Başkan Amy Reinhard, bu modeli Netflix'in lider akış teknolojisiyle uyumlu hale getirmeyi planlıyor.
2022 Ekim ayında tanıtılan bu model, altı ayda globalde 5 milyon kullanıcıya kadar ulaştı. 2024 Ocak ayında bu sayı 23 milyona kadar çıkmıştı. Nisan itibariyle Netflix'in toplam 270 milyon kullanıcısı bulunuyor ve yeni kullanıcıların yüzde 40'tan fazlası reklamlı aboneliğini tercih ediyor.
Netflix, reklam teknolojisini güçlendirmek amacıyla Microsoft, Google, The Trade Desk ve Magnite ile ortaklık gerçekleştirdik. Ayrıca canlı yayınlara daha fazla odaklanarak, NFL maçları, canlı komedi programları, Jake Paul ve Mike Tyson boks maçı ve haftalık WWE yayınları gibi etkinlikleri platformuna eklemeyi de planlıyor.
Bu gelişmeler, rakiplerin benzer modeller geliştirmesine yol açabiliyor ve izleyicilere daha fazla seçenek sunarken, reklam verenler için de daha rekabetçi bir ortam yaratabiliyor. Netflix'in bu değişimlerden nasıl etkileneceğini ise zaman gösterecek.