Elektrikli ve hibrit araç sektöründeki rekabet kızışırken, Tesla fiyat artışına giderken, Çinli rakibi XPeng ise fiyatları düşürme yoluna doğru gidiyor. Tesla, ABD'de Model Y'nin fiyatını 1.000 dolar artırarak, bu modeli 43.990 ve 48.990 dolar aralığında sunmayı düşünüyor. Bu adım, Tesla'nın Avrupa ve Çin'de fiyatları düşürmesinin ardından gelirken, CEO Elon Musk, üretim ve talep arasındaki mevsimsel dengesizliklere dikkat çekiyor. Diğer yandan, Çinli elektrikli araç üreticisi XPeng, rekabeti artırarak, yeni modellerini 14.000 ila 21.000 dolar aralığında, yani sektördeki premium araçların genel fiyat aralığının oldukça altında piyasaya sürmeyi amaçlıyor. XPeng'in bu stratejisi, özellikle genç tüketicilere yönelik ilk yapay zekâ destekli sürüş deneyimini sunacak yeni bir marka altında farklı sürüş özelliklerine sahip modelleri içerisine kapsıyor. Bu durum, elektrikli araç pazarında fiyat savaşlarının devam ettiğini ve üreticilerin farklı stratejilerle pazar payı kazanmaya çalıştığını gösteriyor.
Benzer Haberler