TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya, bu yıl iç turizmin fiyatlar nedeniyle yavaş başladığını ancak sezonun sonbaharda ivme kazanacağını belirtti. “Yavaş yavaş Türkiye’nin tatil mevsimi kaymaya başladı. Eylül ve ekimde yüksek doluluk oranlarına ulaşıyoruz” dedi.
25-26 Eylül tarihlerinde İstanbul Yenikapı-Avrasya Gösteri ve Sanat Merkezi’nde düzenlenecek olan İstanbul Turizm Fuarı (ITF) için hazırlıklar hızla devam ediyor. Türkiye Seyahat Acentaları Birliği’nin (TÜRSAB) stratejik partnerliğinde gerçekleştirilecek olan fuar, bu yıl üçüncü kez kapılarını açacak. Fuarda; seyahat acentalarından tur operatörlerine, otellerden havayolu şirketlerine kadar turizmin tüm aktörleri bir araya gelecek.
"Yerli Turist Dış Harcamalar Nedeniyle Yurtdışına Yöneliyor"
Tanıtım toplantısında konuşan TÜRSAB Başkanı Bağlıkaya, otel hizmet kalitesinin yüksek olduğunu ancak yiyecek-içecek fiyatlarının yüksekliğinin iç turizmi olumsuz etkilediğini söyledi. Yerli turistlerin tatil bölgelerinde daha çok oda-kahvaltı konaklamayı tercih ettiğini ifade eden Bağlıkaya, dış harcamaların pahalı olması nedeniyle yurtdışı tatillere yönelim başladığını vurguladı.
Bağlıkaya, esnafa da şu uyarıyı yaptı: “Yerli turiste ‘nasılsa yurtdışına çıkamaz’ gözüyle bakıp yüksek fiyat dayatılmamalı. Esnaf, yerli turistin ihtiyaçlarını makul seviyelerde karşılamaya odaklanmalı.”
Fiyatların özellikle nisan-mayıs aylarındaki boşluk döneminde daha makul seviyelere geleceğini belirten Bağlıkaya, temmuz ve ağustos aylarında toparlanma beklediklerini belirtti.
“İstanbul Fiyat Yüksekliğinden Etkilenmedi”
Otel fiyatlarının doluluk oranlarına göre artıp azalmasının dünya genelinde olağan olduğunu belirten Bağlıkaya, İstanbul'da ocak-mayıs döneminde yüksek fiyatlar nedeniyle bir düşüş yaşanmadığını ifade etti. “Düşük ve yüksek sezon dengesi sektörün doğasında var” dedi.
İstanbul Turizm Fuarı (ITF) Büyümeye Devam Ediyor
Dream Project CEO’su Volkan Ataman, genç yaşına rağmen büyük ilgi gören ITF’nin bu yıl yüzde 30 büyüdüğünü söyledi. Geçtiğimiz yıl fuar biter bitmez yeni yıl için yer ayırtan firmalar olduğunu belirten Ataman, fuarın şimdiden %90 doluluk oranına ulaştığını duyurdu.
Bu yıl fuara 50 ülkeden 500 acente ve tur operatörü, yurtiçinden ise 2 bin seyahat acentası katılacak. Böylece toplamda 2 bin 500 seyahat acentası fuarda B2B görüşmeler gerçekleştirecek. Hosted buyer programının üç kat büyütüldüğünü vurgulayan Ataman, fuarın ülke ve destinasyon tanıtımı açısından büyük fırsatlar sunduğunu dile getirdi.
TÜRSAB ile yapılan stratejik iş birliği sayesinde global çapta 250 önemli seyahat acentası da fuarda yer alacak. Bu yıl İstanbul Turizm Fuarı’nın 15 bin turizm profesyonelini ağırlaması bekleniyor.