Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye'nin ulusal demir yolu ağındaki 439 kilometrelik 286 bağlantı hattı üzerinden Ocak-Ağustos döneminde 7 milyon 842 bin ton yük taşındığını dile getirdi. Bakan Uraloğlu, bu hatların lojistik merkezlere, fabrikalara ve limanlara doğrudan bağlantı sağladığını, sanayicilerin rekabet gücünü artırdığını dile getirdi.
2024’te Hedef 11,5 Milyon Ton
Uraloğlu, demir yolları ile yapılan taşımaların yaklaşık yüzde 45’inin bu bağlantı hatları üzerinden gerçekleştirildiğini ve yıl sonunda bu rakamın 11,5 milyonu aşmasının beklendiğini ifade etti. 2024 yılının ilk 8 ayında toplamda 17,4 milyon ton yük taşındığını belirten Bakan, demir yolu taşımacılığının önemine dikkat çekti.
2053 Hedefleri: Demir Yolu Taşımacılığı Artacak
Bakan Uraloğlu, 2053 yılına kadar kara yollarındaki yük taşımacılığı payını yüzde 72’den yüzde 57’ye kadar düşürmeyi, demir yollarının taşımacılık payını ise yüzde 5’ten yüzde 22’ye kadar çıkarmayı hedeflediklerini belirtti. Bu doğrultuda Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü, TCDD ve TCDD Taşımacılık ile iş birliği yaparak iltisak hatlarının sayısını artırmayı planladıklarını ifade etti.
İltisak Hatlarının Uzunluğu Artacak
Uraloğlu, şu an 439 kilometre olan iltisak hatlarının uzunluğunu 654 kilometreye çıkarmayı hedeflediklerini açıkladı. Yeni hatlar, lojistik merkezlerden fabrikalara, sanayi bölgelerine ve limanlara doğrudan bağlantılar sağlayarak demir yolu taşımacılığının önemini artıracak.
Çevre Dostu ve Ekonomik Ulaşım
Demir yollarının çevre dostu, düşük maliyetli ve güvenilir bir taşımacılık seçeneği olduğunu vurgulayan Uraloğlu, bu hatların sanayileşme sürecinde büyük rol oynadığını dile getirdi. İltisak hatları, yükleri ulusal demir yolu ağına ulaştırmak için kritik bir görev üstleniyor.