Hazine ve Maliye Bakanlığı, vergi incelemelerinde dijital dönüşüm sürecini başlattı. Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren yeni yönetmelikle birlikte, artık vergi denetim süreçlerinde elektronik sistemler aktif olarak kullanılacak.
Defter ve Belgeler Dijital Ortamda Sunulacak
Yeni düzenlemeye göre, vergi incelemelerinde mükelleflerin defter ve belgeleri elektronik ortamda ibraz edilebilecek. Bu belgeler, sistem tarafından dijital olarak oluşturulacak ve mükellef ya da yetkili vekilleri tarafından güvenli elektronik imzayla imzalanacak.
Tutanaklar da Elektronikleşiyor
Vergi inceleme tutanakları da artık dijital ortamda hazırlanabilecek. Bakanlık tarafından oluşturulan sistem üzerinden düzenlenen bu tutanaklar, yine mükellef ya da vekili tarafından elektronik imzayla onaylanacak. Bu durumda tutanağın düzenlenme yeri de “elektronik ortam” olarak kabul edilecek.
Bu adımla birlikte, vergi denetim süreçlerinde hem hız hem de güvenlik artacak; bürokratik işlemler büyük ölçüde dijitalleşmiş olacak.